Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tvorba modelu budovy
Řehořová, Klára ; Volařík, Tomáš (oponent) ; Hanzl, Vlastimil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá zaměřením budov v aeálu Fakulty stavební Vysokého Učení Technického v Brně a následnou tvorbou digitálního 3D modelu v grafickém rozhraní SketchUp. Výsledkem je generalizovaný prostorový model budov B a C FAST VUT. Přičemž byl kladen důraz na estetičnost a souměrnost modelu, nikoliv na přesnost měření.
3D model objektu Strejcův sbor v Židlochovicích
Kaličiaková, Jana ; Viktorová, Stanislava (oponent) ; Bartoněk, Dalibor (vedoucí práce)
Cieľom tejto diplomovej práce bolo geodetické zameranie objektu Strejcův sbor v Židlochoviciach, a následné vyhotovenie dokumentačných výkresov a 3D modelu. Práca v úvode poskytuje informácie o lokalite a záujmovom objekte. Ďalej popisuje postup pri zbere dát, ich spracovaní, tvorbe dokumentačných výkresov a 3D modelu. Výstupy práce slúžia ako podklad pre účely rekonštrukcie.
Určení prostorového tvaru stavební konstrukce pomocí laserového skenování
Sikorová, Lucie ; Volařík, Tomáš (oponent) ; Hanzl, Vlastimil (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření 3D modelů stavebních konstrukcí z dat pořízených laserovým skenováním. Data z měření jsou zpracovány pomocí softwaru Scene a modely byly tvořeny v programech AutoCAD, Revit a SketchUP. Výstupem jsou tři 3D modely dvou stavebních konstrukcí.
Sketchup visualization of statrionery robots
Iutkin, Egor ; Lázna, Tomáš (oponent) ; Burian, František (vedoucí práce)
This thesis focuses on building a simple visualization system for a robot manipulator in the software SketchUp. The three-dimensional interface of the software is employed to visualize the movement of a virtual robot under the control of an external application (initially under the control of a real robot), which uses a suite of TCP/IP protocols to track the robot's position. Communication with the project is done via Ruby code using the SketchUp API, and the values of the angles of the individual robot's joints are interpreted in form of a parametric movement of the virtual robot. The client-server-client application is created in C++, C# and Ruby, and the network sockets are used to establish a TCP connection in the local network. In the application, the Ruby plugin, which provides the communication interface, acts as the first client. The C# custom application acts as the second client, called the "control client", which provides a user interface to configure the server connection and set individual joint angles of the virtual robot. Communication between the two clients is facilitated by the C++ TCP server (console application), which retrieves data from the control client and forwards it to the Ruby side.
Návrh a realizace akustických úprav prostoru malého nahrávacího studia
Tkadlec, Vojtěch ; Husník, Libor (oponent) ; Schimmel, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaobírá tématikou akustických vlastností uzavřeného prostoru, jejich zjišťováním a následným upravováním. V práci jsou zkoumány akustické vlastnosti malého uzavřeného prostoru, které byly zjištěny simulací pomocí virtuálního 3D modelu a následně ověřeny měřením. Po zjištění vlastností byla také podstatná část věnována jejich úpravě, kdy úkolem bylo navržení akustických prvků tak, aby výsledná délka doby dozvuku odpovídala optimálním hodnotám pro malé nahrávací studio. Navržení prvků je následováno jejich sestrojením, po kterém následuje opětovné měření prostoru. Dále jsou v práci shrnuty principy modelování a simulací 3D prostorů.
Využití fotogrammetrie pro dokumentaci historických měřidel
Charvát, Zdeněk ; Hanzl,, Vlastimil (oponent) ; Bureš, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a realizací vhodného postupu zpracování fotogrammetrické dokumentace vybraných technický artefaktů historických měřidel. Práce se zabývá zjištěním nejvhodnějšího způsobu vyhodnocení kalibrace použité kamery pro metrologickou dokumentaci artefaktu, zpracováním, jeho dokumentací a modelovou vizualizací.
Sketchup jako nástroj pro návrh nábytku
Matěj, Aleš ; Bidlo, Michal (oponent) ; Vašíček, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem této práce je seznámení se s aplikací SketchUp, postupy návrhu nábytku z prefabrikovaných desek a navžení i implementace nástrojů pro zefektivnění těchto procesů. Nástroje jsou ve formě rozšíření pro SketchUp a využívají jeho API v jazyce Ruby. Text samotný tak především rozebírá základy počítačové 3D grafiky, její použití v aplikaci SketchUp, třídy a metody API aplikace SketchUp, základy tvorby nábytku z prefabrikovaných desek a samotné rozšíření. Popisovnané nástroje pro zefektivnění jsou zaměřeny na tvorbu modelů desek, jejich zprávu pomocí uživatelského rozhraní a generování hranění hran.
Animovaný interaktivní 3D model části počítače
Michalík, Petr
Michalík, P. Animovaný interaktivní 3D model části počítače. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015. Diplomová práce popisuje možnosti tvorby, využití a prezentace trojrozměrných modelů, výběr vhodného řešení tvorby a prezentace trojrozměrných modelů, vytvoření statických trojrozměrných modelů počítačových komponent a jejich doplnění o animaci a interaktivní prvky.
3D vizualizace rekonstruovaných sídel ve webovém prostředí
Kryshenyk, Pavlo ; Štych, Přemysl (vedoucí práce) ; Brůha, Lukáš (oponent)
3D vizualizace rekonstruovaných sídel ve webovém prostředí Abstrakt Hlavním účelem této práce je 3D rekonstrukce a následná vizualizace historického urbanistického objektu ve webovém prostředí. Práce se také zabývá problematikou daného tématu a tvorbou webového portálu pro zveřejňování 3D rekonstrukcí různých autorů. Byla provedena 3D rekonstrukce historické podoby Divadelního náměstí a části ulice Korso v Užhorodě. Modelování probíhalo v programu Trimble SketchUp s využitím historických fotografií pro fototextury budov. Webová aplikace byla vytvořena s využitím nástrojů Google Earth API. Výsledkem je aplikace zahrnující vizualizaci 3D modelu budov v prostředí Google Earth, virtuální prohlídku, nástroje pro regulování osvětlení sluncem, značky s vyskakovacími bublinami, nesoucími multimediální a textové informace o objektech, a další vizualizační nástroje. Klíčová slova: 3D rekonstrukce, Google Earth API, SketchUp, webová aplikace, Užhorod
Reconstruction of Prievidza city from old photographs
Hanzel, Patrik ; Štefanová, Eva (vedoucí práce) ; Čábelka, Miroslav (oponent)
REKONŠTRUKCIA MESTA PRIEVIDZA ZO STARÝCH FOTOGRAFIÍ Abstrakt Práca sa venuje tvorbe a vizualizácii digitálnej 3D rekonštrukcie historického jadra mesta Prievidza v podobe z roku 1929. Ako podklady pre tvorbu boli použité staré fotografie a ďalšie archívne materiály. V teoretickej časti je popísaná problematika tvorby 3D modelov miest a sú predstavené možnosti prezentácie 3D modelu na internete. Predovšetkým boli analyzované možnosti, ktoré ponúkajú programy na tvorbu virtuálnej prehliadky. V praktickej časti práce je priblížená tvorba 3D modelu v SketchUpe, vizualizácia tohto modelu v Lumione, tvorba výstupov a porovnanie troch voľne dostupných programov pre tvorbu virtuálnej prehliadky - Marzipano, Orbix360 a Kuula. Spomedzi týchto programov bol vybraný program Kuula v ktorom prebehla tvorba virtuálnej prehliadky. Výsledkami práce sú fotografie 3D modelu, preletové video zverejnené na YouTube a online virtuálna prehliadka. Kľúčové slová: rekonštrukcia, vizualizácia, staré fotografie, mesto Prievidza, 3D model, virtuálna prehliadka, SketchUp, Lumion, Kuula

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.